Zajęcia nakierowane są na prawidłowy rozwój intelektualny, manualny i psychoruchowy dziecka , odbywają się w małej grupie, co pozwala na indywidualne podejście do dziecka i rozwijanie jego wrodzonych predyspozycji. W naszym klubiku organizujemy zajęcia:
- manipulacyjno- konstrukcyjne,
- plastyczno-techniczne,
- nauki samoobsługi, czynności higienicznych i porządkowych
- nauka Savoir-vivre
- relaksacja i bajkoterapia
- zajęcia przyrodnicze
- zajęcia matematyczne Mały Matematyk

Wykorzystujemy do tego elementy pedagogiki Marii Montessori, oraz elementy pedagogiki natury.

ELEMENTY PEDAGOGIKI MARII MONTESSORI

Pracując elementami pedagogiki M. Montessori, uniezależniamy stopniowo dziecko od dorosłych, aby mogła się rozwijać jego samodzielność, pewność siebie, a także poczucie własnej wartości. Zaspokajamy w dziecku ogromny pęd do ruchu i tym pędem kierujemy, doprowadzamy do koordynacji ducha i ruchów dziecka. Dzieci zdobywają wiedzę i praktyczne umiejętności poprzez własną aktywność, w przemyślanym środowisku pedagogicznym, przy współpracy z nauczycielem. Dziecko jest serdecznie przyjęte, znajduje uwagę i indywidualną opiekę nauczyciela, pracuje według własnego tempa i możliwości. W naszej placówce nauczyciel jest pośrednikiem między otoczeniem i dzieckiem, pomaga dziecku samodzielnie odkrywać rzeczywistość.

81897624 s
s1001

ELEMENTY PEDAGOGIKI NATURY
“Uczenie dzieci kontaktu z naturą powinno być jedną z najważniejszych aktywności w ich życiu.” – Thomas Berry
Uczymy dzieci , jak pachnie trawa, jaka jest w dotyku kora drzewa, ile płatków ma kwiatek do czego można wykorzystać patyki, piasek, kamienie, szyszki, bawimy się w kuchni błotnej, przyglądamy się dokładnie faunie i florze. Zachęcamy do przeżywania przygód w naszym ogrodzie, stwarzamy warunki do gier i zabaw w kontakcie z naturą, poprzez zajęcia na świeżym powietrzu rozwijamy w każdym dziecku odkrywcę i naśladowcę. W kontakcie z przyrodą rozwijamy postrzeganie zmysłowe oraz rozwój motoryczny, które są fundamentem dla późniejszego procesu uczenia się. Budzimy w dziecku entuzjazm i empatię do świata przyrody, skupiamy na niej jego uwagę, pozwalamy mu ją doświadczać wszystkimi zmysłami

ZAJĘCIA RYTMICZNE
Rozwijamy wrażliwość słuchową, koordynację ruchową oraz poczucie równowagi, słuchamy spokojnej muzyki, bawimy się z dźwiękami, śpiewamy piosenki. Poprzez rytm i melodię aktywizujemy wszystkie obszary mózgu dziecka. Zajęcia rytmiczne, mają formę zabawy angażującej dzieci i zachęcającej do działania w grupie. Wykorzystujemy podczas nich różnego rodzaju pomoce dydaktyczne, aby forma zajęć była interesująca dla maluchów.

21566872 s
91937302 s

GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA
Wspieramy rozwój mowy i języka u dziecka poprzez trening narządów artykulacyjnych, ćwiczenie słuchu fonematycznego, ponieważ okres „żłobkowy” to okres burzliwego rozwoju mowy, w pracy logopedycznej rozwijamy niezbędne dla mowy aspekty: sprawności narządów mowy, kompetencje fonologiczne, prawidłowy tor oddechowy, dojrzały sposób połykania.

SENSOPLASTYKA
Sensoplastyka® jest metodą i marką stworzoną przez Izabelę Annę Stefańską. Sensoplastyka®, czyli edukacja sensoryczno-plastyczna, to nowatorskie zajęcia przeznaczona dla dzieci w każdym wieku. To zajęcia plastyczne, które są wielozapachowe, wielosmakowe, multikolorowe, cechuje je mnogość faktur, tekstur oraz cała paleta ekologicznych barw. Na zajęciach używamy wyłącznie naturalnych i bezpiecznych produktów spożywczych. Angażujemy wszystkie zmysły.

140325460 s
47534775 s

ZABAWY Z JEZYKIEM ANGIELSKIM
Angielski w formie lekkiej i przyjemnej zabawy to nauka podstawowych wyrazów i zwrotów utrwalanych poprzez różne rymowanki, zgadywanki, śpiew. W naszym klubiku dopasowany jest on do wieku i umiejętności dziecka, realizowany poprzez zabawę zapewnia wiele radości i motywacji do dalszej nauki!

DOGOTERAPIA
Dogoterapia jest to metoda, która doskonale łączy naukę oraz zabawę, prowadzona przez wykwalifikowanego dogoterapeutę, w której motywatorem jest odpowiednio przeszkolony pies. Wspomaga rozwój osobowości dziecka, edukuje , pozwala przełamać lęk przed czworonogiem. Te zajęcia stymulują kilka zmysłów jednocześnie: słuch, wzrok i dotyk.. Jest to znakomita okazja, by ćwiczyć koncentrację uwagi oraz wyzwalać spontaniczną aktywność dziecka wobec psa.

15074155 s
s1002

MAŁY OGRODNIK
Zajęcia te prowadzone zarówno w sali jak i w ogrodzie pozwolą dzieciom być ogrodnikami,
zachęcą do samodzielnego sadzenia cebulek, siania nasion, pracy i zabawy z ziemią, poznania sposobów dbania o rośliny w okresie wiosenno- letnim, w okresie jesiennym wykonywania prac porządkowych w ogródku, zbierania warzyw i owoców oraz zabezpieczaniu roślin przed zimą. W okresie zimowym pielęgnowaniu roślin doniczkowych, robieniu przetworów oraz zdobywaniu wiedzy na temat kwiatów, krzewów i drzew, rozwijania aktywności ruchowej oraz myślenia twórczego.