ELEMENTY PEDAGOGIKI MARII MONTESSORI
Pracując elementami pedagogiki M. Montessori, uniezależniamy stopniowo dziecko od dorosłych, aby mogła się rozwijać jego samodzielność, pewność siebie, a także poczucie własnej wartości. Zaspokajamy w dziecku ogromny pęd do ruchu i tym pędem kierujemy, doprowadzamy do koordynacji ducha i ruchów dziecka. Dzieci zdobywają wiedzę i praktyczne umiejętności poprzez własną aktywność, w przemyślanym środowisku pedagogicznym, przy współpracy z nauczycielem. Dziecko jest serdecznie przyjęte, znajduje uwagę i indywidualną opiekę nauczyciela, pracuje według własnego tempa i możliwości. W naszej placówce nauczyciel jest pośrednikiem między otoczeniem i dzieckiem, pomaga dziecku samodzielnie odkrywać rzeczywistość.
|
|
|
ELEMENTY PEDAGOGIKI NATURY “Uczenie dzieci kontaktu z naturą powinno być jedną z najważniejszych aktywności w ich życiu.” – Thomas Berry Uczymy dzieci , jak pachnie trawa, jaka jest w dotyku kora drzewa, ile płatków ma kwiatek do czego można wykorzystać patyki, piasek, kamienie, szyszki, bawimy się w kuchni błotnej, przyglądamy się dokładnie faunie i florze. Zachęcamy do przeżywania przygód w naszym ogrodzie, stwarzamy warunki do gier i zabaw w kontakcie z naturą, poprzez zajęcia na świeżym powietrzu rozwijamy w każdym dziecku odkrywcę i naśladowcę. W kontakcie z przyrodą rozwijamy postrzeganie zmysłowe oraz rozwój motoryczny, które są fundamentem dla późniejszego procesu uczenia się. Budzimy w dziecku entuzjazm i empatię do świata przyrody, skupiamy na niej jego uwagę, pozwalamy mu ją doświadczać wszystkimi zmysłami
|
ZAJĘCIA RYTMICZNE Rozwijamy wrażliwość słuchową, koordynację ruchową oraz poczucie równowagi, słuchamy spokojnej muzyki, bawimy się z dźwiękami, śpiewamy piosenki. Poprzez rytm i melodię aktywizujemy wszystkie obszary mózgu dziecka. Zajęcia rytmiczne, mają formę zabawy angażującej dzieci i zachęcającej do działania w grupie. Wykorzystujemy podczas nich różnego rodzaju pomoce dydaktyczne, aby forma zajęć była interesująca dla maluchów.
|
|
|
GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA Wspieramy rozwój mowy i języka u dziecka poprzez trening narządów artykulacyjnych, ćwiczenie słuchu fonematycznego, ponieważ okres „żłobkowy” to okres burzliwego rozwoju mowy, w pracy logopedycznej rozwijamy niezbędne dla mowy aspekty: sprawności narządów mowy, kompetencje fonologiczne, prawidłowy tor oddechowy, dojrzały sposób połykania.
|
SENSOPLASTYKA Sensoplastyka® jest metodą i marką stworzoną przez Izabelę Annę Stefańską. Sensoplastyka®, czyli edukacja sensoryczno-plastyczna, to nowatorskie zajęcia przeznaczona dla dzieci w każdym wieku. To zajęcia plastyczne, które są wielozapachowe, wielosmakowe, multikolorowe, cechuje je mnogość faktur, tekstur oraz cała paleta ekologicznych barw. Na zajęciach używamy wyłącznie naturalnych i bezpiecznych produktów spożywczych. Angażujemy wszystkie zmysły.
|
|
|
ZABAWY Z JEZYKIEM ANGIELSKIM Angielski w formie lekkiej i przyjemnej zabawy to nauka podstawowych wyrazów i zwrotów utrwalanych poprzez różne rymowanki, zgadywanki, śpiew. W naszym klubiku dopasowany jest on do wieku i umiejętności dziecka, realizowany poprzez zabawę zapewnia wiele radości i motywacji do dalszej nauki!
|
DOGOTERAPIA Dogoterapia jest to metoda, która doskonale łączy naukę oraz zabawę, prowadzona przez wykwalifikowanego dogoterapeutę, w której motywatorem jest odpowiednio przeszkolony pies. Wspomaga rozwój osobowości dziecka, edukuje , pozwala przełamać lęk przed czworonogiem. Te zajęcia stymulują kilka zmysłów jednocześnie: słuch, wzrok i dotyk.. Jest to znakomita okazja, by ćwiczyć koncentrację uwagi oraz wyzwalać spontaniczną aktywność dziecka wobec psa.
|
|
|
MAŁY OGRODNIK Zajęcia te prowadzone zarówno w sali jak i w ogrodzie pozwolą dzieciom być ogrodnikami, zachęcą do samodzielnego sadzenia cebulek, siania nasion, pracy i zabawy z ziemią, poznania sposobów dbania o rośliny w okresie wiosenno- letnim, w okresie jesiennym wykonywania prac porządkowych w ogródku, zbierania warzyw i owoców oraz zabezpieczaniu roślin przed zimą. W okresie zimowym pielęgnowaniu roślin doniczkowych, robieniu przetworów oraz zdobywaniu wiedzy na temat kwiatów, krzewów i drzew, rozwijania aktywności ruchowej oraz myślenia twórczego.
|